Artigos em revistas indexadas
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- Acolhimento familiar em Portugal e Espanha: uma investigação comparada sobre a satisfação dos acolhedoresPublication . Delgado, Paulo; López, M.; Carvalho, João M. S.; Vallerebelo, J. F.Este estudo apresenta uma comparação entre as experiências de famílias de acolhimento de Portugal e Espanha, avaliando-se a sua satisfação com a informação recebida antes do acolhimento; a preparação da criança para o acolhimento; os apoios técnico e financeiro; e a evolução do processo de acolhimento. Pretende-se contribuir para melhorar e promover a medida de acolhimento familiar nos dois países. Os processos de acolhimento familiar dependem de fatores históricos e culturais que produzem diferenças importantes nos diversos contextos internacionais. Assim, foram realizadas entrevistas em duas amostras aleatórias constituídas por 52 famílias de acolhimento em Portugal e 46 na Espanha, cujos resultados foram comparados através de testes estatísticos paramétricos e não paramétricos. Os acolhedores, em ambos os países, mostraram um elevado grau de satisfação com o processo de acolhimento. No entanto, em Portugal, existe maior preocupação com o fraco apoio financeiro, as informações não fornecidas pelos serviços de acolhimento ou a má preparação da criança para o acolhimento. Por fim, são apresentadas sugestões para a melhoria da gestão e implementação desta resposta social.
- Aplicação da metodologia de Engenharia Kansei para melhorar a incorporação de requisitos de experiência em desenvolvimento de novos produtos; Aplicación de la metodología de Ingeniería Kansei para mejorar la incorporación de las necesidades de experienciaPublication . Carreira, Rui; Patrício, Lia; Natal, Renato: Projetar produtos e serviços para a experiência do cliente é cada vez mais importante para o sucesso do desenvolvimento de novos produtos (NPD), mas surgem dois desafios: Em primeiro lugar, a experiência do cliente é determinada não apenas pelo produto, mas também pela interacção com o serviço(s) dentro do qual ele pode ser incorporado. Em segundo lugar, a experiência do cliente é formada durante todos os momentos de interacção com um produto ou serviço.
- Assessing French inflation persistence with impulse saturation break tests and automatic general-to-specific modellingPublication . Santos, Carlos; Oliveira, Maria Alberta
- Assessing school efficiency in Portugal using FDH and bootstrappingPublication . Alberta Oliveira *, Maria; Santos, Carlos
- Attracting Tourists in a creative way: the importance of Culture: The Porto’s 2001 European Capital of Culture experiencePublication . Pratas, Joaquim“Mega-events” describe happenings of international importance and high profile which have a major impact on the image of the host city. These events supply prestige to the host cities, and afford a profile related with the welcomed activities, and a important tourism potential. If mega events are of a sufficiently high quality then people will be prepared to travel some distance to attend. The “European Culture Capital” (ECC) mega event was created with the main objectives of bringing close together the people of the EU member states through cultural expression, and to give the EU and its cities an attractive image.Nowadays is a powerful tool to attract cultural tourists, promote urban and economic renewal and development in the cities.In this paper we will analyse the importance of “ECC” event to cultural tourism development,cultural publics enlargement, city’s equipments renewal, residents pride generation and “local” creative industries enhancement. Through “Porto 2001” event and its realizations, a critical discussion will be developed. Several short and long run will be identified, as well as implications in terms of city’s image. In this case-study, we will also verify the aims’ heterogeneity that’s present in this events development, which not permeates an exclusive “tourism analysis”
- Augmented Reality Trends to the Field of Business and Economics: A Review of 20 years of ResearchPublication . Roxo, Mafalda Teles; Brito, Pedro QuelhasAugmented Reality (AR) is emerging as a technology that is reshaping the current society, especially the fields of Business and Economics (B&E). Therefore, the scientific studies produced on AR call for an interdisciplinary systematic review of the knowledge generated to structure an organized framework. Three main questions are addressed: How has the production of AR scientific knowledge evolved? What user-related aspects does AR affect? Also, which set of subtopics is associated with each motivation to develop an AR solution? The content of 328 papers produced between 1997 and 2016 in the field of AR is analyzed, unveiling 58 coding categories. There are 13 digital media characteristics that assume instrumental roles in addressing four major motivations to develop AR solutions. Technological topics dominate the research focus over behavioral ones. The investigations on AR in mobile displays show the highest increase. This research identifies the main scientific topics that have led researchers' agenda. Consequently, they contributed to develop and to adopt AR solutions and to forecast its future application in the organizations' strategies
- Augmented Reality: What Motivates Late Millennials towards Fashion Mobile Apps?Publication . Roxo, Mafalda Teles; Brito, Pedro QuelhasGeneration Z is expected to be a dominant demographic and economic group. Cyber-waviness, constant reliance on smart devices that allows them to be always connected are among some of their intrinsic characteristics. The combination of this reality with the ever-changing technological environment is compelling retailers to reshape their business strategies, to meet this group desires and expectations and to foster their engagement. Augmented reality (AR) is emerging as a technological solution that pleases both consumers and retailers. This paper aims to answer two main questions: (1) How does generation Z evaluate an AR experience? (2) Which attributes/benefits do they value or not during an AR experience? Drawing on a qualitative methodology – content analysis of 34 interviewees – we discuss six main dimensions the potential customer value of the relationship between them and AR experiences under retailer context.
- Automatic selection of indicators in a fully saturated regressionPublication . Hendry, David F.; Johansen, Søren; Santos, Carlos
- Avaliação da cultura organizacional: Adaptação e validação da versão portuguesa do Denison Organizational Culture SurveyPublication . Gomes, A. Duarte; Lousã, Eva PetizEste estudo apresenta os resultados da adaptação e validação do questionário de Cultura Organizacional (Denison Organizational Culture Survey, 2001). O estudo incidiu sobre uma amostra de 905 colaboradores de 102 empresas Portuguesas. No estudo confirmámos a estrutura de quatro dimensões e de doze indicadores do referido questionário. Tanto as correlações entre os diferentes indicadores e dimensões, como a consistência interna das mesmas, apresentaram resultados semelhantes aos obtidos na versão original que justificam a adaptação e validação deste instrumento para o contexto de empresas portuguesas em estudo.
- Business Intelligence and Data Mining to Support Sales in RetailPublication . Castelo-Branco, Francisca; Reis, José Luís; Vieira, José Carvalho; Cayolla, Ricardo