Browsing by Author "Diniz, Ana"
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- An examination of intentions of recommending fitness centers by user membersPublication . Gonçalves, Celina; Biscaia, Rui; Correia, Abel; Diniz, AnaThe goal of this study was to examine what experiences members have with itness centers that inluence their intentions for recommendation. After item generation and content validity, as well as a pilot test, a survey was conducted among members of ive different clubs (n=1750). The questionnaire included measures of service quality attributes, accessibility, well-being in life, well-being in a club, and intentions to recommend a itness center. Results using a structural equation model provide evidence that only service quality attributes and well-being in a club have positive effect on intentions of users to recommend it. Well-being in life has a negative effect on the intentions for recommendation, while accessibility shows no predictive effect. These indings suggest implications for the management of a club, such as the need to create a pleasant environment and to provide a personalized service directed towards the members’ goals in order to improve well-being in a club and contribute to increase the intentions to recommend the intentions to recommend the itness centers to others.
- Analysis of member retention in fitness through satisfaction, attributes perception, expectations and well-beingPublication . Gonçalves, Celina; Diniz, AnaThe objective of this study was to understand how attributes perception, expectations, well-being and satisfaction influence membership retention in fitness clubs. To what extent do the perception of the service attributes by the members; the expectations, what is expected from a certain service; the well-being, pleasant feeling of body and mind; and the satisfaction, contentment of needs and desires, influence retention in fitness clubs.
- Member's retention in Portuguese fitness club: The influence of expectations, positioning well-being and satisfactionPublication . Gonçalves, Celina; Correia, Abel; Diniz, Ana
- Members retention in fitness clubs: study of expectations, positioning, well-being and satisfactionPublication . Gonçalves, Celina; Coreia, Abel; Diniz, Ana
- VARIÁVEIS INTERNAS E EXTERNAS AO INDIVÍDUO QUE INFLUENCIAM O COMPORTAMENTO DE RETENÇÃO DE SÓCIOS NO FITNESSPublication . Gonçalves, Celina; Correia, Abel; Diniz, AnaEste estudo tem como objetivo perceber a influência do comportamentos dos consumidores na retenção de sócios no fitness. Foram recolhidos dados numa Rede nacional de fitness, com uma amostra de 2250 sócios, e o tratamento estatístico foi realizado no software SPSS Statistics (v.19.0) através de análise descritiva e inferencial. Na análise descritiva recorreu-se a medidas de localização, dispersão e forma, a tabelas de frequências e diagramas de barras. Os resultados indicam que os inquiridos se dividem relativamente aos gastos por mês no clube. Grande parte dos sócios treina duas vezes por semana; a duração do treino é mais de 90 min; recomendaria o seu GHC e o seu grau de satisfação é elevado. Na análise inferencial recorreu-se à comparação através de testes de Wilcoxon-Mann-Whitney, Kruskal-Wallis e comparações múltiplas de Dunn, concluindo-se que a atitude dos sócios perante a retenção se distingue consoante o género (o feminino apresenta maior retenção), a idade (os mais novos e mais velhos mostram maior retenção) e o comportamento perante a prática (os sócios que têm uma duração de treino maior revelam maior retenção). Os resultados indicam que as organizações de fitness devem apostar no género feminino, já que este apresenta uma retenção superior ao género masculino, os sócios menores de vinte anos e os maiores de sessenta e cinco anos são os que apresentam uma retenção superior e os sócios que referem um treino de maior duração também apresentam uma taxa de retenção maior de quem treina menos tempo.