Browsing by Issue Date, starting with "2019-01"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Relations Between Theory of Mind and Academic School Readiness: The Moderating Role of Child GendePublication . Martins, Eva C.This study investigated the prospective relationship between preschoolers’ theory of mind (ToM) skills and academic school readiness, while exploring the possible mod erator role played by child gender. The participants were 75 children who were assessed at two time points: when enrolled in the second preschool year (T1) and again 4 months before school entry (T2). The results showed an association between children’s ToM abilities at T1 (but not at T2) and later academic readiness at T2, but only for girls, even after accounting for child IQ and maternal education. These find ings support the idea that girls and boys can differ in how they use their ToM abili ties in their daily life and highlight the relevance of further exploring gende
- Vinculação, intimidade na relação e funcionamento sexual masculinoPublication . Leal, Rosa MarinhaA sexualidade masculina, era inicialmente conceptualizada como um ato espontâneo, um instinto que levava o indivíduo a procurar a sua satisfação. Este comportamento, que foi variando ao longo das gerações, assume um papel preponderante e apresenta-se como uma variável preditora de saúde, essencial para a promoção do bem-estar e qualidade de vida do ser humano. Como tal, a sexualidade é vista como uma dimensão que interliga e depende de outras dimensões.
- Importância do Suporte Social na Atividade Física Habitual em Adolescentes: diferenças de sexo e idadePublication . Gonçalves, Celina; Lopes, Vitor Pires