Browsing by Author "Silva, Carlos"
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- Customer perceptions and strategies for Rural Tourism accommodationPublication . Melo, António J.D.V.T.; Gonçalves, Eduardo; Silva, CarlosIt is very important to highlight the understanding of the business consequences of online consumer reviews, online visibility, presence expertise of businesses, number of accommodations, market intelligence, and management response. The authors gathered data on rural tourism establishments (RTA) from a website leading infomediary for rural tourism, related to 235 French RTAs. The performance of RTAs and market intelligence was provided by complementary survey. The results of the study show how consumers position RTAs based on their positive perceptions help managers to understand what leads the consumer to position the RTA and which characteristics are most relevant. The implications of this study are for both tourism specialists and RTA managers who, in their pursuit of success, attempt to track and assess the real connections between the RTA's specific consumer positioning based on their insights, provided in the online review comments, defined business strategy, and management behavioral competencies.
- A importância da marca no turismo: o caso da entidade regional do Turismo do Porto e Norte de PortugalPublication . Martins, Hugo; Silva, Carlos; Pinheiro, António; Gonçalves, EduardoNas últimas décadas o conceito de marca tem sido associado ao turismo, funcionando como uma ferramenta de marketing. Os destinos turísticos passaram a ser vistos como empresas e começam a utilizar a marca como forma de atrair e fidelizar o visitante. A marca assenta numa perspetiva de criação de valor funcionando como estratégia de diferenciação num mercado cada vez mais competitivo. Neste enquadramento, o estudo aqui apresentado procurou perceber como a entidade regional do Turismo do Porto e Norte de Portugal tem desenvolvido o seu marketing através do conceito de marca. Em termos metodológicos, numa primeira parte foi feita uma análise da literatura sobre o conceito de marca, associada ao turismo, e numa segunda parte analisaram‑se as estratégias adotadas pela entidade alvo do nosso estudo. Como principais conclusões, constatou‑se que esta entidade procurou criar uma marca própria, agregadora de todos os produtos estratégicos âncora e produtos complementares, das suas sub‑regiões com vista a promover os seus recursos naturais e patrimoniais, transmitindo a ideia de um destino cosmopolita e glamoroso, com história e tradição.